FB

logo

Cizrnový salát

21/04/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERACizrna / římský hrách / garbanzo je kromě hrachu a fazolí skutečná TOP luštěnina. V praxi: Když vás bude doktor (stejně jako mě) týrat řečmi o rostlinných bílkovinách, tak přesně tudy vede cesta. Tahle “strava pro nemocné” obsahuje větší, než malé množství fosforu, vápníku, hořčíku, manganu i železa, většinu vitamínů a minerálních látek, plus hodně vlákniny. Prostě ideální příklad superfood. Tolik edukace, teď konečně k jídlu: Eins, zwei připravíte salát, který je navíc velmi chutný.

CIZRNOVÝ SALÁT
1 pytlík cizrny
1 svazek jarní cibulky
5 lžiček naloženého křenu
6 lžic majonézy
Sůl, pepř

tip Salát rychle připravíte i z konzervované cizrny.

Cizrnu necháme alespoň dvě hodiny před vařením nabobtnat v nesolené vodě. V té ji potom i dáme vařit doměkka. Uvařenou luštěninu  přecedíme, a v sítu rovnou prolijeme studenou vodou. Dáme ji do misky, přidáme na úzká kolečka nakrájenou jarní cibulku (zelenou i bílou část), křen, majonézu, bohatě osolíme a jemně opepříme. Nejste křenoví? Nevadí. I přes dodání jinak aromatické byliny salát není pálivý. Přesto se chuťově ocitá v nové dimenzi. Takže nevynechávat!

Jednoduchý salát podáváme s pečivem, ale hodí se i jako příloha k rybám a drůbežímu masu “na přírodno”.

Follow my blog with Bloglovin

komentáře: 2 - Cizrnový salát

  • Mishaa napsal:

    Zkusila jsem s naloženou cizrnou v plechu a rychlé, dobré, prostě spokojenost.

    • admin napsal:

      Každý na tenhle žvanec reaguje stejně – no cože? Nejsem vegan. Ve změně food názoru je krása ;)

  • Vložit komentář